Zelf fotograferen? – Of toch maar laten doen?

0

Iedereen heeft tegenwoordig wel een digitale camera. Soms in de vorm van een telefoon, soms een ‘echte’ camera.
Fotograferen is op die manier voor iedereen bereikbaar geworden en we doen het dan ook steeds vaker. Gewoon, even snel een plaatje met je telefoon.

Ik merk dan ook dat sommige klanten steeds vaker zelf bepaalde foto’s maken of aan mij vragen waarom ze mij zouden moeten inhuren als ze het ook zelf kunnen.

Verschillende soorten fotografie.

In mijn optiek zijn er verschillende soorten fotografie, ieder met een eigen doel.
Je kunt foto’s die bedrijven gebruiken ruwweg in twee groepen verdelen: foto’s met nieuwswaarde en foto’s die de corporate identity verbeelden of ondersteunen.

Nieuwsfoto’s

Voor nieuwsfoto’s is het moment vaak belangrijker dan de kwaliteit. De foto’s worden vaak relatief kort gebruikt in een bericht op de website of in een nieuwsbrief. Dit soort foto’s kan je vaak best zelf maken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ze aan bepaalde minimale kwaliteitseisen voldoen. Of dat nu een foto is, tekst, een logo of wat dan ook, uiteindelijk bepaalt de uitstraling van dit alles tezamen de identiteit van je bedrijf.

Uitstraling

Naast nieuwsfoto’s zijn er ook foto’s die belangrijk zijn voor de identiteit van je bedrijf. Dit zijn foto’s die vaak langer gebruikt worden en die een belangrijke plaats innemen op bijvoorbeeld de website, in brochures of in ander drukwerk.

Voor dit soort foto’s is het naar mijn mening wel belangrijk dat die gemaakt worden door iemand met de nodige ervaring, een geoefende blik en de juiste technische middelen.

Visuele identiteit is tegenwoordig belangrijker dan ooit. Iedereen wordt overspoeld met beelden en opvallen wordt steeds moeilijker.

Ik kan je natuurlijk helpen er voor te zorgen dat de visuele identiteit van jouw bedrijf helemaal klopt. Ik kan je advies geven en werk zonodig graag samen met een ontwerper of reclamebureau.

Wil je meer informatie? Klik hier en neem contact met me op!

    No Twitter Messages